רעיון מיליון הדולר: מה זה מועדון או”פטק ולמה הוא יכול לשנות לך את החיים

מפייסבוק וגוגל, ועד רדיט ומיקרוסופט – מסתבר שלא מעט מהרעיונות הטכנולוגיים המובילים נולדו כבר במהלך הלימודים האקדמיים. מועדון OpTech קם מתוך הבנה שהאו”פ היא החממה המושלמת ליזמות טכנולוגית, והגיע הזמן לנצל אותה ולטפח את היזמות הטכנולוגית של העתיד.

אבל מה זו בכלל יזמות טכנולוגית, מה תנאי ההצלחה שלה, ולמי כדאי לך להצטרף לאו”פטק? ברוח היזמות עשינו מאמץ לענות על כל השאלות הבוערות בצורה פשוטה וזריזה, כדי שיהיה לך ברור אם זה בשבילך.

מה זו יזמות טכנולוגית?

חיבור בין חלום למציאות.

בניגוד למה שהיה נפוץ אי-אז, לפני שקמו הסטארטאפים, כשקודם הייתה טכנולוגיה ואז היה אפשר לחשוב מה לעשות איתה, היום העולם עובד אחרת ואולי אפילו הפוך: השלב הראשון הוא לחלום ולדמיין מה יכול להיות, ואז לגלות איך לפתח את הטכנולוגיה שתוכל להפוך את החלום למציאות.

מה יכול לעשות את ההבדל בין יזמות שמצליחה ליזמות שלא מצליחה?

כמה מחקרי עומק על חברות הזנק שהצליחו הראו שמה שהיה להן במשותף זה בסיס יציב שאיפשר להתרכז במוצר, פניה אל נישה (שוק ממוקד שזקוק לפתרון ספציפי במיוחד), ובניית ממשק משתמש נוח.

כמובן שיכולת טכנולוגית גבוהה שעולה על זו של המתחרות לא מזיקה ויכולה אפילו לעשות את ההבדל בשוק, אבל מכלול הגורמים הוא לרוב זה שקובע את ביצועי המוצר במציאות.

מי היזמים/ות שמצליחים/ות?

ריבוי היוזמות בזמן האחרון הוליד הרבה מחקרים, כולם זיהו שיזמים/ות מצליחים/ות התאפיינו ביכולת פעולה חלטית, מוכוונות מטרה, וגמישות כלפי הסביבה המשתנה והדרישות שלה. מחקרים נוספים גם הדגימו שהתכונות האלו לא חייבות להיות מולדות, ואפשר לרכוש אותן כהרגלים וללמוד אותן.

מה צריך כדי שיזמות טכנולוגית תצליח, ואיך המועדון יכול לעזור לי?

מקובל לומר בעולם היזמות: ברגע שהצלחת לשים כמה אנשים מוכשרים ולארגן אותם יחד, אפשר לפתוח פוטנציאל אנושי בדרך שלא הושגה מעולם. אחד היזמים שדוגל בדעה זו הוא המולטי יזם ביל גרוס, לפיו הפקטורים הכי חשובים להצלחת רעיון הוא הביצוע המשותף של הצוות והיכולת שלו להתסגל.

קהילת OpTech מקווה להיות הצעד הראשון ליצירת הצוות המיוחד הזה, ולסייע בהבנה וזיקוק של הרעיון למיזם, בדרך למימושו ומציאת הזמן הנכון לפרוץ לשוק עם המוצר.

למי כדאי להצטרף למועדון OpTech ומה הוא מתכנן?

המועדון הוקם כדי לתת מענה לשלוש קבוצות של סטודנטים וסטודנטיות שקיימות באו”פ:

  1. בעלי/ות החלום שרק מחכה להפוך למיזם המצליח הבא. נלמד איך להסביר את החלום בצורה ברורה, למדוד את סיכויי ההצלחה שלו, להפוך אותו לתוכנית עבודה וליצור קשרים, שותפויות וקהילה משמעותית שתהפוך אותו למציאות.
  2. בעלי/ות רקע מעשי או עניין מעמיק בכל תחום שקשור לעשייה טכנולוגית: תכנות, ניהול מוצר וחברה, ארט ועיצוב, שיווק וכד’. רעיון למיזם יצליח רק כמו הצוות שמוביל אותו, והמועדון שואף להרכיב צוותים מנצחים ואיכותיים כבר במעמד המסלול האקדמי.
  3. מתעניינים/ות בתעשייה הטכנולוגית, אחת התעשיות הגדולות והחזקות בישראל, ובמוצרי טכנולוגיה מכל הסוגים: אפליקציות, משחקים, מוצרי ביוטק וביטחון וכו’. משתמשי/ות הטכנולוגיה חשובים/ות כמו היצרניות שלה, ואם יש לך דברים חשובים לומר על אפליקציה – החברה שפיתחה אותה רוצה לשמוע אותם ביתר פירוט 🙂

מטרת מועדון OpTech היא לאחד ולטפח את הקבוצות הנ”ל באמצעות הרצאות וסדנאות, שיחות וסיורים עם מנהלי/ות חברות מובילות, האקתונים, מפגשי מינגלינג ועוד. לראייתנו, המפגש המשותף בין בעלי/ות עניין ביזמות והתחומים הקשורים אליה הוא המפתח לטיפוח יוזמות חדשות, ויצירת מפגשים גורליים שיולידו מיזמים טכנולוגיים מובילים.

בקיצור: אנחנו ניצור את התנאים הטובים ביותר להקמת יזמות טכנולוגית, ואתם/ן תבואו, תשתתפו ותכירו. משם ההצלחה היא בידיים שלכם/ן 😉

>> להרשמה מוקדמת למועדון לחצו כאן

שתפו את הפוסט

הירשמו עכשיו
וקבלו מנוי לכל השנה
ב400 ש״ח בלבד!