כך תוכלו ליצור הכנסה נוספת בעת משבר כלכלי

מאת: שירלי קדוש

המשק נפתח, התנועה בכבישים וברחובות הולכת וגוברת והשגרה אט אט יחסית חוזרת.

יחד עם זאת, לחלקנו החזרה לחיים הכמעט רגילים שהיו לנו עוד לא נראית מעבר לאופק ולא מעט אנשים מחפשים תעסוקה ומקורות הכנסה שיתאימו למציאות החדשה שנוצרה בעבורם. למזלנו, כיום ישנן לא מעט דרכים לייצר הכנסה עיקרית או נוספת באמצעות הרשת ובפרט הרשתות החברתיות. ולא, לא מדובר בתרמיות פירמידה:

1. שיווק שותפים (Affiliate Marketing)

אם אתם מחזיקים פרופיל פייסבוק עם המון חברים או אינסטגרם עם המון עוקבים שבהם אתם יכולים לגרום לאנשים להיכנס לקישורים ולהמלצות שלכם – אפלייט יכול להשתלם בעבורכם במיוחד. למעשה, ישנם הרבה אתרים בעלי מודל שיווק שותפים שבו אתרים של נותני שירות או יצרנים שישלמו לכם אם תפנו אליהם לקוחות שרכשו מוצר שלהם בעקבות הקישור שלכם ויתגמלו אתכם ב-5 עד 10 אחוזים עמלה ולעיתים אף 20 אחוזים ויותר. איך תדעו איזה אתר עובד עם אפלייט? בדרך כלל האפשרות נמצאת בחלק התחתון של אתר האינטרנט ושם תמצאו רובריקת ״שותפים״. בנוסף, יש אתרים כמו קליקאון שהיא רשת שותפים המאגדת בתוכה המון אתרים שמחפשים שותפים מפיצים.

2. סוכנויות משפיענים

לדוגמה: דה לידר׳ס (The Leaders) הישראלית – חברת משפיענים המתמחה בקמפיינים דרך מובילי דעה ברשתות החברתיות ביניהם גם כוכבי אינסטגרם, בלוגרים, אייקוני פייסבוק ויוטיוב. כל שעליכם לעשות הוא פשוט להרשם לאתר, למלא פרטים ותחומי עניין ובהמשך תקבלו כל מיני הצעות לקמפיינים שבהם אתם נדרשים להמליץ על מוצר או שירות וזאת תוך התנסות אישית של מוצרים שנשלחים אליכם. במרבית הפעמים התגמול מגיע דווקא בצורת המוצרים שהשווי שלהם יחסית גבוה או באמצעות כסף שנכנס לחשבון באתר BuyMe ששם תוכלו לרכוש עם הכסף שלל של דברים מביגוד ועד קניות בסופר.

3. סקרים בתשלום

אם כבר הזכרנו מובילי דעה, אז לא סתם קיימת הקלישאה של ״דעתכם חשובה לנו״ ויש חברות שלוקחות את זה מאוד ברצינות: חברות גדולות מעוניינות במידע על הצרכנים שלהם וחוקרות כל הזמן את השוק. כחלק מזה הן משלמות לחברות שיבצעו סקרי דעת קהל בנושאים רלוונטיים. ישנם המון אתרים שישלמו לכם אם רק תביעו את דעתכם בסקר מסוים באופן אמין. כל מה שעליכם לעשות הוא לענות על סקר מסוים, בין 5-20 דקות לסקר, ותשלשלו לכיסכם סכום כסף על כל סקר מלא. דוגמאות לאתרים כאלה יכולים להיות ״בלובריז״ או פרויקט ״מדגם״ שלאחר ההרשמה אליהם, תתחילו לקבל למייל סקרים למילוי ולהרוויח סכומי כסף מכובדים למדי.

4. יצירת תוכן בתשלום דמי חבר

יש לכם תחום שאתם מתמחים בו? בין אם יש לכם פרופיל ברשתות חברתיות או אתר יעודי יש באפשרותכם להציע תוכן בתשלום דמי חבר כדוגמת המודל של פטריאון (Patreon). הנושאים יכולים להיות מגוונים ושונים אך כל עוד תוכלו לייצר ולהציע תוכן איכותי, עדכני ובעל ערך מוסף באופן עקבי כך תוכלו לייצר קהילה של ממש אשר מוכנה לשלם על התכנים שלכם ובכך תתפרנסו מזה.

5. קניה ומכירה של שירותים מקצועיים

פייבר (Fiverr) היא דוגמה טובה לכך בהחלט. בפלטפורמה זו תוכלו למכור הכל מהכל, ואל תחששו להיות יצירתיים או שונים במה שאתם מציעים. רוצים דוגמאות? באתר תוכלו למצוא שירותי הטלת כישופים, בניית אתרים, עריכה למצגות, כותבי מאמרים, קוראים בקלפים ועוד.

שתפו את הפוסט

הירשמו עכשיו
וקבלו מנוי לכל השנה
ב400 ש״ח בלבד!