שווה בדיקה – ראיון עם בוגרת קורס ה-QA שלנו

“סטארט אפ ניישן” – את הכינוי הזה הרוויחה מדינת ישראל ביושר, בזכות תעשיית הייטק הענפה שלה ומסורת בלתי מתפשרת של חדשנות, יצירתיות ועשייה בלתי פוסקת שמנחה אותה מאז ומתמיד.

מסתבר שבשביל כל הטוב הזה צריך עובדים – והרבה מהם. אחד ממקצועות המפתח בתעשייה הינו בדיקות תוכנה, או QA – Quality Assurance. תפקידו של איש ה-QA הוא למצוא תקלות, פגמים ופירצות באפליקציות, ממשקי משתמש וכו’, טרם הן מגיעות לידיו של המשתמש. איש QA מקצועי מסוגל לחסוך כסף וזמן רבים בטווח הארוך והקצר, ולסייע הן לתהליך פיתוח התוכנה והן להבטחת איכות המוצר.

מדי שנה האגודה פותחת קורס QA ייחודי, אפקטיבי ובמחיר מסובסד לסטודנטים וסטודנטיות של האוניברסיטה הפתוחה. לרגל פתיחתו הקרבה של מחזור 2020א’ ראיינו את גפן, סטודנטית להנדסת תעשיית וניהול ובוגרת טרייה של הקורס, שהסכימה לחלוק את חוויותיה מהמסלול הייחודי ואת התרשמותה מהאווירה הסטודנטיאלית במסגרת חוץ-אקדמית.

מה גרם לך לרצות להצטרף לקורס בדיקות התוכנה (QA) שלנו?

הסיבה שהצטרפתי לקורס הייתה הרצון לשנות את סביבת העבודה שלי מעבודה שלא דורשת התמחות במשהו לעבודה ברמה קצת יותר טובה שגם משרתת אותי בסופו של דבר וגורמת לאיזו שהיא דריסת רגל בתחום ההייטק היות וזה מה שאני רוצה לעשות בחיי.

איך זה מרגיש לרכוש הכשרה באחד ממקצועות המפתח של תעשיית ההייטק, כבר במהלך התואר?

ראשית ההכשרה הזו נותנת איזו שהיא סביבה בטוחה או סוג של דריסת רגל. לפחות לדעתי. אני חושבת שלמרות שאין קשר ישיר בין ההכשרה לבין התואר שלי (הנדסת תו״ן) אני כן שואפת למצוא עבודה בתחום ולהיכנס לתחום ההיטק ע״מ לצבור נסיון ולבנות לעצמי איזה שהוא רפרטואר לקראת סיום התואר.

איך היית מתארת את מקצוע בדיקות התוכנה לאדם שאיננו בעל היכרות עם התחום?

אני לא חושבת שצריך הכרות מוקדמת עם התחום בכלל. כל מה שצריך זה רצון להתמודד עם משהו חדש , להגיע לכל השיעורים בקורס ולבצע את התירגולים. זה לגמריי בונה ביטחון כלשהו ומסגל הרגלי עבודה טובים בתחום.

תארי את חבריך לכיתה בקורס – האם הם היו מרקע דומה או שונה משלך?

היו סוגים שונים של אנשים , חלק כן מהתחום וחלק לא מהתחום בכלל. הייתה מישהי אחת שאנחנו עובדות בסביבת עבודה די דומה.

את בוודאי בתהליכי חיפוש עבודה, או שאפילו כבר מצאת משרה בתחום. מה היית ממליץ לאדם כמוך, שרוצה למצוא עבודה בתעשיית ההייטק עוד במהלך התואר?

אני חושבת שכל מה שצריך כדי למצוא עבודה בתחום הזה, זה תרגול רב, ביטחון עצמי ולרצות להצליח. זה עובד. הכלים שהוקנו בקורס נותנים בסיס טוב.

לסיום – למי היית ממליצה לצאת למחזור הבא של קורס ה-QA?

האמת שהייתי ממליצה גם לאנשים שבכלל לא מהתחום לצאת לקורס הזה בין אם להעשרה אישית ובין אם כדי לשנות סביבת עבודה. למען האמת זה די אינדיבידואלי אבל אני באופן אישי בחרתי לעשות את הקורס לטובת דריסת רגל. אפשרי גם לעשות את הקורס ע״מ לשנות קרייה או מסלול חיים.

 ההרשמה למחזור הבא של הקורס בעיצומה!
לפרטים נוספים>>

 

שתפו את הפוסט

הירשמו עכשיו
וקבלו מנוי לכל השנה
ב400 ש״ח בלבד!