סטודנטיות וסטודנטים יקרים,

כפי שוודאי ראיתם, ועד הסגל המנהלי הודיע אתמול בערב על שביתה שתיערך היום. בשל השביתה הקמפוסים יהיו סגורים, לא יינתן ייעוץ פרונטלי ובחינות באנגלית לא יתקיימו. המאבק בין הועד המנהלי לבין הנהלת האוניברסיטה לגבי פגיעה בזכויות העובדים לא התחיל היום, והפעם ננקטו צעדים ביום בחינה כדי להביא את הנהלת האו”פ חזרה לשולחן המשא ומתן מאחר לאחר חודשים של היעדר התקדמות בנושא.
הסבר של הוועד יצורף בתגובה הראשונה.

בשל השביתה, סטודנטים רבים נפגעים מאחר והעמידה בדרישות האנגלית הינו תנאי להמשך לימודיהם והשתתפותם בקורסי הקיץ אליהם נרשמו מראש. בנוסף, הסטודנטים כאמור, עודכנו בעניין ביום הבחינה עצמו, לאחר שרבים מהם לקחו יום חופש ממקום עבודתם וספגו פגיעה כלכלית. בין ההחלטות שהתקבלו לא ניתן מקום לאגודה בדו שיח שתוצאותיו לא מן הנמנע פגעו קשות בציבור הסטודנטים ואת המצב הזה כמובן שלא נוכל לקבל!

האגודה פעלה במיידי והוצאנו מכתב מהיועץ המשפטי של האגודה טרם נקיטת הליכים משפטיים וקריאה לאוניברסיטה למצוא פתרונות, לרבות בחינה מקוונת כך שהסטודנטים לא ייפגעו מהמצב. כבר תקופה שנושאים אקדמיים חשובים לשמירת זכויות הסטודנטים מובאים לדיון בשיתוף האגודה; ואנו מקווים כי נצליח לבצע שינויים ומציאת ופתרונות ראויים, כפי שפעלנו בעבר, כך נמשיך לפעול ולשמור על זכויות הסטודנטיות והסטודנטים שלנו ולנקוט בצעדים ככל שידרשו.

עדכונים נוספים יצאו בהקדם ובינתיים אנו זמינים עבורכם/ן.
יו”ר האגודה ליאור פליק וחברות וחברי מועצת הסטודנטיות והסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה

תגובת הועד:

סטודנטיות יקרות, סטודנטיות יקרים, מחר לצערנו, אנחנו נאלצים להכריז על שביתה כללית של הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה וזאת לאחר מאבק ממושך של כחצי שנה על זכויות העובדים שלנו. חברי הסגל המנהלי לא יגיעו מחר לקמפוסים ותתקיים שביתה כללית.
אנחנו מייחלים לכך שימצא פתרון הולם לבעיות שהניעו אותנו לשבות מהר ככל האפשר.
כאן, נכתוב בקצרה, למה אנחנו שובתים מחר :

• גיוס עובדים באמצעות חברות כוח אדם ומיקור חוץ
• צמצום תקנים בסגל המנהלי
• ביצוע שינויים ארגוניים חד צדדים
• אי מסירת מידע והיעדר שקיפות
• פגיעה בעובדים בתהליכי גיוס
• פגיעה בעובדים השעתיים בסגל
• בעיות בהפקדות הפנסיוניות של כ 400 עובדים
• כרסום בתנאים וברווחת העובדים בסגל
• התעלמות ופגיעה בנציגות העובדים.

השביתה הזו היא למען הזכויות שלנו כעובדי הסגל המנהלי, אם נזכה בתנאי העבודה והזכויות המגיעות לנו מתוקף ההסכמים הקיבוציים נוכל להעניק לכם יותר.
לאחר חצי שנה של ניהול משא ומתן ארוך תחת סכסוך עבודה פעיל והימנעות מפגיעה בכם, לצערנו הגענו למבוי סתום במשא ומתן מול הנהלת האוניברסיטה הפתוחה.
סטודנטיות יקרות וסטודנטים יקרים, הברירה היחידה שנותרה לנו היא לשבות. אנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הפגיעה בזכויות העובדים והפרת ההסכמים הקיבוציים. עם זאת מתוך אחריות לסטודנטים נעשה ככל העולה על ידנו להביא את המחלוקות לסיום.
אנחנו מבקשים את הבנתכם ומקווים שרבים מכם יזדהו עם מאבקנו למען עובדי הסגל המנהלי באוניברסיטה הפתוחה.

ועד הסגל המנהלי.

הירשמו עכשיו
וקבלו מנוי לכל השנה
ב400 ש״ח בלבד!